جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
انگار از جهانی دیگر؛ نقد فیلم سینمایی آشفتهگی
خسرو نقیبی در نقد فیلم سینمایی آشفتهگی نوشته است: جیرانی دارد فیلمهایی را که سالهاست دوست داشته بسازد میسازد. بیترس از قضاوتشدن، یا علاقه به در «بازی جمع» بودن.
یک فیلم کامل از اصغر فرهادی؛ نقد فیلم همه میدانند
خسرو نقیبی در نقد آخرین فیلم اصغر فرهادی نوشته است: «همه میدانند» ساده بهنظر میرسد. دم دستی حتا؛ به واسطهی موقعیت داستانیاش و رازی که رویهی معمای قصه است و همه هم میدانندش. برخی نوشتهاند در حد سریالهای عاشقانهی آبکی اما...
جوایزی برای موزه
نوشتن تنها چند سطر درباره اثر پرحاشیه فیلمساز مهم 30 سال اخیر کاری است دشوار. اما یادآوری چند نکته خالی از فایده نیست. فیلم متعلق به پنج ـ شش سال پیش است. زمانی که حاتمیکیا هنوز به «به نام پدر» نرسیده بود. فیلم را «حاتمیکیای سابق» نوشته و کارگردانی کرده است. ارزیابی «به رنگ ارغوان» بدون آن که به سال تولیدش و جایگاهش در کارنامه حاتمیکیا توجه کنیم، واقعگرایانه نیست.
شهاب 8 در زندگی دیگران
«به رنگ ارغوان» را پیش از هر چیز باید در چارچوب کارنامه سینمایی ابراهیم حاتمیکیا ارزیابی کرد. این که «به رنگ ارغوان» در چه مقطع زمانی ساخته شده و کجای کارنامه سینمایی فیلمسازش قرار دارد به مراتب مهمتر از زمان نمایش آن است. در فاصله شش ساله میان ساخت فیلم «به رنگ ارغوان» تا اکران عمومی آن، تغییر و تحول عظیمی در نگاه فیلمساز به جهان و سینما ایجاد شده است.
آنجا كه عشق پیروز میشود
«به رنگ ارغوان» هم حرف دیروز است، هم امروز و هم فردا.